Gå til innhold

Eksempler og tips på følgebrev til kundeservice

LiveCareer Redaksjonsteam
•  Oppdatert:

Våre kunder ble ansatt av:

Det spiller ingen rolle om du tar imot returer av svevebrett, feilsøker problemer eller bare ber noen om å slå dem av og på igjen. Du må ha rungende autoritet, ha kontroll og ha tillit til at du vil komme frem til en tilfredsstillende løsning.

Søknadsbrevet ditt om kundeservice må la disse ferdighetene skinne gjennom. La oss forsikre ansettelsesansvarlig om at alt kommer til å gå bra, uten å slå det av og på igjen. I denne veiledningen finner du et eksempel på et søknadsbrev om kundeservice, og du lærer hvordan du skriver det trinn for trinn. Etter at du har lest det, vet du hvordan du finpusser et søknadsbrev for kundeservicejobber, slik at du kan sikre deg den du ønsker deg mest.

Bruk LiveCareers søknadsbrevbygger , så skriver søknaden din seg selv. Velg en profesjonell mal, svar på noen enkle spørsmål, og søknadsbyggeren genererer et profesjonelt søknadsbrev for deg med bare ett klikk.

Lag ditt følgebrev nå

Lag ditt følgebrev nå eksempel på følgebrev til kundeservice

Leter du etter andre eksempler på følgebrev? Se veiledningene våre:

Vil du utforske andre alternativer? Se vårt utvalg av eksempler på søknadsbrev for andre jobber .

Eksempel på følgebrev for kundeservice

Faith Cartwright

34 Bridge Street

Crewkerne

CM9 6XY

07590876732

faith@cartwright.com

John Smith

Leder

iO Telecom

1 satellittvei

Gillingham

NR34 8AS

15. mai 2021

Kjære John,

Som kundeservicespesialist med over 3 års erfaring innen telekommunikasjons- og internettleverandørbransjen har jeg dokumentert kundelojalitet som er 37 % høyere enn gjennomsnittet for selskapet hos Orange. Jeg er klar til å utnytte disse ferdighetene for å redusere antall kanselleringer og refusjoner for iO Telecom.

I min nåværende stilling ringer og mottar jeg over 125 samtaler om dagen fra nye og eksisterende kunder. Jeg opprettholder en kundetilfredshet på 96 %, som er 10 % over gjennomsnittet for selskapet. Selv om det i bunn og grunn er en problemløsningsrolle, har jeg vært i stand til å implementere noen NLP-mersalgsteknikker for å drive oppgraderinger, noe som har generert 15 000 pund i nye inntekter. Disse resultatene har ført til at jeg har blitt valgt til å lære opp nye og eksisterende kundeservicekollegaer, og jeg har så langt trent og onboardet fire nyankomne, og oppdatert det eksisterende teamet på 12 om nye retningslinjer. Ved å implementere NLP-teknikkene jeg bruker på problematiske samtaler, har jeg vært i stand til å forbedre kundelojaliteten med 8 % for hele teamet.

Jeg er trygg på at min dokumenterte merittliste innen mersalg, konfliktløsning og opplæring av kolleger vil føre til forbedret kundelojalitet og mer inntekter for io Telecom.

Når ville det være et godt tidspunkt å avtale et møte for å diskutere hvordan vi kan implementere NLP-teknikker i klagesamtaler?

Med vennlig hilsen,

Faith Cartwright

La oss nå se hvordan du skriver ditt eget kundeservicesøknadsbrev som vil få replikkene dine til å bli hete.

1. Bruk en profesjonell overskrift og en passende hilsen i kundeservicebrevet ditt

Først og fremst. Slik skriver du et følgebrev . Sett kontaktinformasjonen din, inkludert e-postadresse og telefonnummer, til høyre. Slett et mellomrom, og oppgi navn, stilling og adresse til ansettelsespersonen, til venstre. Nedenfor skriver du dato og emne for brevet.

Bruk en passende hilsen, og tiltal ansettelsesansvarlig med fornavn hvis mulig. Det er bedre enn å bruke en generell hilsen som «Til den det måtte angå».

Følgebrev til kundeservice – overskrift

Faith Cartwright

34 Bridge Street

Gullhenger

CM9 6XY

07590876732

faith@cartwright.com

John Smith

Leder

iO Telecom

1 satellittvei

Gillingham

NR34 8AS

15. mai 2021

SV: Kundeservicerepresentant

Kjære John,

Du kan justere hvert søknadsbrev som opprettes i byggeren for å møte jobbkravene. Velg navnet på yrket ditt og selskapet du søker hos, så vil LiveCareers søknadsbrevbygger automatisk tilpasse innholdet for deg. Lag et søknadsbrev raskere enn du noen gang trodde var mulig, og søk på jobben på rekordtid.

Lag ditt følgebrev nå følgebrevbygger

2. Åpne kundeservicebrevet ditt sterkt

Søknadsbrev og CV-er for samfunnsansvar er et utall. På grunn av dette vil ingen av dem bli grundig undersøkt med en gang.

Så i det første avsnittet av følgebrevet ditt, gjør deg selv kjent med en sterk og relevant prestasjon som samsvarer med målene deres, og forklar hvordan du kan anvende disse ferdighetene i den nye arbeidsgiverens situasjon. Begrens dette til 40–80 ord.

Eksempler på følgebrev til kundeservice – åpning

Som kundeservicespesialist med over 3 års erfaring innen telekommunikasjons- og internettleverandørbransjen har jeg dokumentert kundelojalitet som er 37 % høyere enn gjennomsnittet for selskapet hos Orange. Jeg er klar til å utnytte disse ferdighetene for å redusere antall kanselleringer og refusjoner for iO Telecom.

3. Vis frem prestasjoner i andre avsnitt av følgebrevet ditt for kundeservice

Hva skal du inkludere i hoveddelen av søknadsbrevet ditt? Velg de to eller tre prestasjonene fra kundeservice-CV-en din som best samsvarer med kravene som arbeidsgiveren beskriver i stillingsannonsen. Understrek kundeserviceferdighetene som hjalp deg med å lykkes i dine tidligere roller.

Prøv å sette effekten din i tall ved å estimere volumet av henvendelser du behandler, effektiviteten din, besparelser, forbedringer eller prestasjoner du har oppnådd. Hvem som helst kan ta telefonen. Det er imidlertid du som får magien til å skje.

Dette utgjør mesteparten av følgebrevet ditt for CSR-en, og bør være et sted mellom 120 og 200 ord.

Eksempler på følgebrev til kundeservice – hovedavsnitt

I min nåværende stilling ringer og mottar jeg over 125 samtaler om dagen fra nye og eksisterende kunder. Jeg opprettholder en kundetilfredshet på 96 %, som er 10 % over gjennomsnittet for selskapet. Selv om det i bunn og grunn er en problemløsningsrolle, har jeg vært i stand til å implementere noen NLP-mersalgsteknikker for å drive oppgraderinger, noe som har generert 15 000 pund i nye inntekter. Disse resultatene har ført til at jeg har blitt valgt til å lære opp nye og eksisterende kundeservicekollegaer, og jeg har så langt trent og onboardet fire nyankomne, og oppdatert det eksisterende teamet på 12 om nye retningslinjer. Ved å implementere NLP-teknikkene jeg bruker på problematiske samtaler, har jeg vært i stand til å forbedre kundelojaliteten med 8 % for hele teamet.

Du trenger ikke å lage noe innhold selv. LiveCareer-søknadsgeneratoren vil automatisk foreslå det beste innholdet til søknadsbrevet ditt med ferdige eksempler og eksperttips.

Lag ditt følgebrev nå følgebrevbygger

4. Avslutt kundeservicebrevet ditt med en handlingsfremmende oppfordring

Det siste avsnittet i følgebrevet ditt om samfunnsansvar bør knytte sammen de løse trådene og forklare nøyaktig hvordan dine prestasjoner og dokumenterte harde og myke ferdigheter vil gi resultater for din nye arbeidsgiver.

Begrens avslutningen på søknadsbrevet til 60–80 ord. Nedenfor, i én enkelt setning, be om et intervju eller en telefonsamtale for å diskutere hvordan du kan begynne å forbedre virksomheten deres. Signer søknadsbrevet med en formell avslutning, for eksempel «Med vennlig hilsen».

Eksempler på følgebrev til kundeservice – avslutning

Jeg er trygg på at min dokumenterte merittliste innen mersalg, konfliktløsning og opplæring av kolleger vil føre til forbedret kundelojalitet og mer inntekter for io Telecom.

Når ville det være et godt tidspunkt å avtale et møte for å diskutere hvordan vi kan implementere NLP-teknikker i klagesamtaler?

Med vennlig hilsen,

Faith Cartwright

5. Bruk et profesjonelt format for kundeservicesøknadsbrev

Akkurat som telefonoppførselen din, må følgebrevet ditt for arbeidspraksis utstråle selvtillit og ro, og være pent organisert og kontrollert. Følg disse enkle reglene for formatering av følgebrevet :

Regler for lengde på følgebrev til kundeservice

  • Hvor langt bør et følgebrev være? Totalt 200–350 ord. Fra en halv A4-side, opptil 1 A4-side.
  • Åpningsavsnitt – mellom 60 og 80 ord
  • Hoveddel – mellom 120 og 200 ord
  • Avsluttende avsnitt – mellom 40 og 60 ord

Match CV-en til kundeservice

Strukturen på søknadsbrevet og CV-en din bør samsvare – ettersom de sammen utgjør et helhetlig dokument. Finn en snarvei til CV-en din som kundeservicerådgiver .

Velg en lettlest skrifttype

Bruk en enkel mal, og ikke gjør det vanskelig for øynene ved å bruke en skrifttype som er for liten eller for fancy. Hold deg mellom størrelse 10 og 12, og gå for en klassiker som Arial, Noto, Garamond eller standard Calibri.

Bruk mellomrom

En pen layout på følgebrevet vil lede leserens blikk ved å la det være mellomrom mellom seksjoner og avsnitt. Hvis du har en stor tekstblokk i midten, bør du vurdere å trekke ut noen punktlister for å organisere det pent.

Bruk jevne marger

Sentrer og plasser kundeservicebrevet ditt ved å sette 2,5 cm marger på alle sider. Hvis følgebrevet ditt er kortere enn de fleste, kan du utvide dette til 3,8 cm for å forbedre presentasjonen.

Ett følgebrev for én jobb

Kundeservice varierer fra selskap til selskap. Ulike bransjer, ulike tilnærminger. For å maksimere sjansene dine, undersøk hvert selskap du søker hos og målrett søknadsbrevet og CV-en din etter deres krav. Du kan også sende søknader på e-post .

Når du skriver et nytt følgebrev fra bunnen av for hver søknad, har du større sjanse for å bli oppfattet som den perfekte kandidaten. Undersøkelsen vil også gi deg en følelse av om du virkelig ønsker å jobbe der. Å vise en «kulturell match» er en sikker måte å bli ansatt på.

Lagre kundeservicesøknaden din i PDF-format

Et siste tips: Med mindre du blir bedt om å ha følgebrevet i *.doc-format, bør du lagre det i PDF-format for å beskytte formateringen og holde søknadsbrevet i perfekt stand .

Et følgebrev alene er rett og slett ikke nok – du trenger også en CV som kan virke. Lag CVen din på få minutter. Bare følg veiviseren vår og fyll ut hver CV-seksjon med ferdiglaget innhold. Kom i gang ved å velge en profesjonell CV-mal .

Lag din CV nå CV-bygger

Svarer dette på hvordan man skriver et følgebrev til kundeservice? Har du flere spørsmål om hva som skal inkluderes? Synes du eksemplet på følgebrevet til kundeservice var nyttig? Gi oss beskjed i en kommentar!

Hvordan vi vurderer innholdet på LiveCareer

Redaksjonsteamet vårt har gjennomgått denne artikkelen for å sikre at den er i samsvar med LiveCareers redaksjonelle retningslinjer . Dette er for å sikre at våre ekspertråd og anbefalinger er konsistente på tvers av alle våre karriereveiledninger og i samsvar med gjeldende standarder og trender for CV- og søknadsskriving. Vi har tillit fra over 10 millioner jobbsøkere, og vi støtter dem på veien til å finne drømmejobben. Hver artikkel innledes med research og gransking for å sikre at innholdet vårt svarer til gjeldende markedstrender og etterspørsel.

Om forfatteren

LiveCareer Redaksjonsteam
LiveCareer Redaksjonsteam

LiveCareer-teamet har delt de beste rådene for å hjelpe deg med å fremme karrieren din. Eksperter fra redaksjonsteamet vårt har skrevet over hundre guider om hvordan du skriver den perfekte CV-en eller søknaden.

Følg oss

Vurder denne artikkelen

Customer service cover letter

Gjennomsnittlig:

Takk for vurdering!
0  (0 Vurdering)

Leter du etter en jobbvinnende CV?

Prøv CV-byggeren vår nå
CV-eksempler laget i vår CV-bygger

Lignende artikler

Våre kunder ble ansatt av: