
Eksempler og tips på følgebrev til kundeservice
Hvordan skriver man et følgebrev til kundeservice? Se bransjeledende eksempler på følgebrev til kundeservice, med eksperttips og forklaringer.
Våre kunder ble ansatt av:
Enten du akkurat har begynt som resepsjonist eller bytter resepsjonistjobb med mange års erfaring bak deg, finnes det to typer jobber du kan ende opp med. Det er den typen som mer eller mindre betaler regningene, og så er det den typen som får deg til å smile uten noen åpenbar grunn gjennom dagen.
Det aller første steget mot dette lykkelige stedet ditt er et følgebrev som plasserer resepsjonist-CV-en din i riktig bunke og et intervjutidspunkt med navnet ditt på. Denne artikkelen vil veilede deg gjennom prosessen med å skrive et som er minst like bra, selv om du skriver et følgebrev til resepsjonist uten erfaring. Les videre for å finne ut hvordan, trinn for trinn.
Bruk LiveCareers søknadsbrevbygger , så skriver søknaden din seg selv. Velg en profesjonell mal, svar på noen enkle spørsmål, og søknadsbyggeren genererer et profesjonelt søknadsbrev for deg med bare ett klikk.

Leter du etter et annet følgebrev? Se:
Står ikke jobben din på listen? Se vår fullstendige liste med eksempler på søknadsbrev .
Madison Cunningham
76 Withers Close
Allerford
TA24 9NP
070 2222 2222
maddy.cunningham@lcmail.com
28. oktober 2021
Erin Palmer
Kontorsjef
Stor og liten veterinærklinikk
Victoriaveien 1
Lille Chalfont
HP7 4YH
Kjære Erin,
Jeg ble utrolig glad da jeg hørte at Great & Small Veterinary Clinic ser etter en ny resepsjonist. Med over 5 års erfaring som både veterinærresepsjonist og tannlegeresepsjonist, tror jeg at jeg har mye å tilby G&S. For eksempel implementerte jeg nylig et nytt system for å sende ut e-post- og SMS-påminnelser som gir nesten 20 % mer forretning til liten eller ingen ekstra kostnad.
I min nåværende rolle som veterinærresepsjonist ved Paws 'n' Claws Veterinary Clinic har jeg klart å holde ventetiden nede på under 4 minutter, selv i rushtid med opptil 10 innkommende anrop i timen. Totalt sett har jeg sørget for at 95 % av anropene blir besvart innen to ring og uten ventetid. Å booke vanskeligere saker før pauser eller slutten av dagen har gjort det mulig for meg å holde veterinærenes timeplaner i 90 % av tid. I min forrige rolle som tannresepsjonist hos Tooth-Thirty beroliget jeg jevnlig både barn og voksne som var bekymret før timene deres, og mottok til slutt 17 hjertelige takkebrev. I både min nåværende og tidligere rolle hjalp jeg folk med å fylle ut, bekrefte og sende inn over 10 000 sider med papirer.
Som du kan se, er jeg svært stolt av både den tekniske og den mer omsorgsfulle siden av arbeidet mitt. En egenskap som jeg tror kan være svært nyttig for en klinikk som Great & Small.
Jeg setter stor pris på tiden du bruker på å vurdere søknaden min. Jeg vil gjerne diskutere den videre når det passer deg, enten over telefon eller personlig.
Med vennlig hilsen,
Madison Cunningham
Her er hva du bør inkludere i et følgebrev for resepsjonister:
I likhet med skrivebordet ditt og firmanavnet på eller bak det, er overskriften på søknadsbrevet til resepsjonisten det første folk ser når de mottar søknaden din. I likhet med et firmanavn og en logo må overskriften oppfylle visse grunnleggende krav og se passende profesjonell ut.
Det er ikke rom for kreativitet her, bare følg denne oppskriften:
Madison Cunningham
76 Withers Close
Allerford
TA24 9NP
070 2222 2222
maddy.cunningham@lcmail.com
28. oktober 2021
Erin Palmer
Kontorsjef
Stor og liten veterinærklinikk
Victoriaveien 1
Lille Chalfont
HP7 4YH
Du kan justere hvert søknadsbrev som opprettes i byggeren for å møte jobbkravene. Velg navnet på yrket ditt og selskapet du søker hos, så vil LiveCareers søknadsbrevbygger automatisk tilpasse innholdet for deg. Lag et søknadsbrev raskere enn du noen gang trodde var mulig, og søk på jobben på rekordtid.

Hilsenen du velger å starte søknadsbrevet ditt med må være som smilet ditt når en besøkende kommer bort til skrivebordet ditt. Det kan være en ren formalitet, det er greit, men det må likevel være profesjonelt og høflig. Hvis det finnes en vinnende formel her, er det «Kjære» + personens fornavn.
Hvis du ikke føler deg komfortabel med å starte med fornavn (hvis du for eksempel skriver til noen som er betydelig eldre), er «Kjære» + personens tittel + etternavn et trygt alternativ. I slike tilfeller bør du alltid bruke «Ms» for kvinner, med mindre de har gjort det klart at de foretrekker noe annet.
Med mindre personen du skriver til har en akademisk (eller militær eller religiøs) tittel, må du være sikker på kjønnet deres før du tiltaler dem. Hvis du fortsatt ikke er sikker på noens kjønn etter å ha prøvd å finne det ut, og fortsatt ikke vil bruke bare fornavnet deres, kan du bruke «Kjære» + deres fulle navn i stedet.
Hva skjer hvis du ikke vet navnet på rekruttereren i det hele tatt? Skriv ut det udødelige «Til den det måtte angå» og la det være med det? Absolutt ikke. Unngå denne frasen og andre lignende (f.eks. «Kjære herr/fru») som pesten. Gjør heller alt du kan for å finne ut hvem som skal motta søknaden din.
I det ekstremt sjeldne tilfellet at du ikke finner ut hvem du skal adressere søknaden din til , kan du adressere den til riktig rolle eller stilling. Du kan for eksempel bruke «Kjære kontorsjef» eller «Kjære resepsjonssjef». Du må fortsatt gjøre litt research for å gjøre dette godt.
Kjære Erin,
I de fleste interaksjoner er du arbeidsgiverens førsteinntrykk når det gjelder besøkende og uoppfordrede innringere. Måten du hilser på, instruerer eller leder en besøkende spiller en stor rolle i hvordan de oppfatter arbeidsgiveren din. Det første avsnittet i resepsjonistens følgebrev er likt på mange måter.
Bortsett fra å generelt imponere og fange leserens oppmerksomhet, må åpningsavsnittet ditt:
Hvis du allerede har litt erfaring med å jobbe som resepsjonist, er det ganske enkelt hvordan du går frem for å oppnå det andre punktet ovenfor:
Hvis du skriver et følgebrev til resepsjonist uten erfaring , må du ta en litt annen tilnærming:
Ble du anbefalt stillingen? Nå er det et godt tidspunkt å nevne det hvis du ble det. Det faktum at noen i organisasjonen mener du ville være en god match er et stort pluss for deg og selskapet. Så benytt anledningen til å nevne navn. Det er ikke nepotisme så lenge du er ansvarlig for det.
Hele det første avsnittet bør inneholde totalt 40–80 ord. Så komplisert som det kan virke, er det ikke mye som skal til til slutt. Sjekk ut eksemplet nedenfor for inspirasjon.
Jeg ble utrolig glad da jeg hørte at Great & Small Veterinary Clinic ser etter en ny resepsjonist. Med over 5 års erfaring som både veterinærresepsjonist og tannlegeresepsjonist, tror jeg at jeg har mye å tilby G&S. For eksempel implementerte jeg nylig et nytt system for å sende ut e-post- og SMS-påminnelser som gir nesten 20 % mer forretning til liten eller ingen ekstra kostnad.
Du trenger ikke å lage noe innhold selv. LiveCareer-søknadsgeneratoren vil automatisk foreslå det beste innholdet til søknadsbrevet ditt med ferdige eksempler og eksperttips.

Det finnes tilstrekkelig med resepsjonister, og det finnes flinke resepsjonister. Du kan påstå at du er flink så mye du vil, men å vise det vil alltid være mer effektivt enn å fortelle det. Vis hva du kan bidra med til bedriften ved å presentere fordelene du bidro med til dine nåværende og/eller tidligere arbeidsgivere.
Gjør dette ved å beskrive to eller tre av dine prestasjoner fra tidligere jobber. En prestasjon er rett og slett en beskrivelse av handlinger du gjorde på jobben og fordelene arbeidsgiveren din fikk av disse handlingene. Handlingene dine kan ha vært som svar på et bestemt prosjekt, problem eller, mer generelt, en situasjon.
Jo nyere disse handlingene er, desto bedre, selvfølgelig. Sørg for å kvantifisere alt du kan – først og fremst fordelene arbeidsgiveren din fikk ut av dine ferdigheter, innsats eller initiativ. Start hver prestasjon med et sterkt verb, som «styrt», «organisert» eller «redusert». Sett scenen om nødvendig.
Vurder å bruke noe som CAR-tilnærmingen (kontekst-handling-resultat) for å organisere tankene dine. Du kan estimere ting for å sette tall på dem, men vær jordnær og realistisk. Sett to eller tre slike prestasjoner sammen med akkurat nok forklaring til å knytte dem sammen til en sammenhengende helhet.
Du bør sikte på å ende opp med 120–200 ord totalt. Dette kan være i form av ett eller to avsnitt. Bruk punktlister for å dele opp store tekstblokker i mindre, mer håndterbare og lett søkbare deler. Resepsjonistbrevet ditt vil bli lest mer enn én gang hvis du gjør det riktig.
I min nåværende rolle som veterinærresepsjonist ved Paws 'n' Claws Veterinary Clinic har jeg klart å holde ventetiden nede på under 4 minutter, selv i rushtid med opptil 10 innkommende anrop i timen. Totalt sett har jeg sørget for at 95 % av anropene blir besvart innen to ring og uten ventetid. Å booke vanskeligere saker før pauser eller slutten av dagen har gjort det mulig for meg å holde veterinærenes timeplaner i 90 % av tid. I min forrige rolle som tannresepsjonist hos Tooth-Thirty beroliget jeg jevnlig både barn og voksne som var bekymret før timene deres, og mottok til slutt 17 hjertelige takkebrev. I både min nåværende og tidligere rolle hjalp jeg folk med å fylle ut, bekrefte og sende inn over 10 000 sider med papirer.
Bruk totalt 40–60 ord for å knytte sammen eventuelle løse tråder og oppsummere prestasjonene dine på en fin måte. Koble dem tilbake til hvordan du kan være til fordel for selskapet hvis det ikke er umiddelbart åpenbart. Press inn litt mer av undersøkelsene dine om selskapet hvis du kan, men ikke tving det frem.
Takk den som leser søknadsbrevet ditt for tiden og oppmerksomheten deres. Det er en liten, men betydningsfull gest som viser din takknemlighet og at du verdsetter tiden deres. Avslutt søknadsbrevet med en selvsikker oppfordring til handling (CTA) der du foreslår neste trinn i prosessen (en telefonsamtale eller et intervju).
Som du kan se, er jeg svært stolt av både den tekniske og den mer omsorgsfulle siden av arbeidet mitt. En egenskap som jeg tror kan være svært nyttig for en klinikk som Great & Small.
Jeg setter stor pris på tiden du bruker på å vurdere søknaden min. Jeg vil gjerne diskutere den videre når det passer deg, enten over telefon eller personlig.
Du vet de samtalene som tar et sekund å svare på, men som gjør deg merkelig fornøyd med å ha kunnet hjelpe noen? Det kan være noe så enkelt som «når stenger dere i dag?», og likevel gir det deg følelsen av at du er i gang. Å signere søknadsbrevet kan være sånn på mange måter.
Det er ingenting ved det, bare to alternativer og ett valg å ta:
La det være litt ekstra plass før du skriver inn hele navnet ditt. Denne plassen er til signaturen din hvis du ender opp med å skrive ut søknadsbrevet og sende det inn i papirformat. Hvis det er mer sannsynlig at du sender inn søknaden elektronisk, lar du plassen over det skrevne navnet stå tom.
Med vennlig hilsen,
Madison Cunningham
God detaljfokus vil alltid være en viktig egenskap hos en resepsjonist. Fra å føre tydelige notater om avtaler og meldinger til å holde oversikt over pakker og nøkkelkort. Sørg for at resepsjonistens følgebrev viser din detaljfokus på alle mulige måter. Følg disse formateringsreglene for følgebrev :
Hvor langt kan et følgebrev være?
Resepsjonistens CV og søknadsbrev er to deler av en helhet. Valg av skrifttype, skriftstørrelse og eventuelle farger du bruker (hvis noen) bør gjenspeile dette. Sørg for at disse to dokumentene danner et tydelig sett visuelt.
Valget av skrifttype bør ikke tiltrekke seg oppmerksomhet. Hvis det bare kunne være én regel for valg av skrifttype, ville det være «ikke noe galt». Noe som Noto, Garamond eller Arial vil være greit, og hvis du er i tvil, behold standard Liberation eller Calibri. Skriftstørrelsen bør holdes på 11 eller 12 punktum.
For en pen layout på følgebrevet , bruk rikelig med hvit plass for å tydelig skille delene av følgebrevet . Sørg for at alt ser så balansert ut som mulig.
Hvis du følger denne veiledningen, vil du oppdage at du må skrive et nytt følgebrev for hver jobbsøknad. Ikke fall i fellen med å prøve å resirkulere deler av ett følgebrev for å bruke det i et annet. Start hvert følgebrev på nytt. Dette er kanskje den mest effektive måten å øke sjansene dine på.
Et siste råd. Beskytt formateringen din ved å lagre/eksportere til PDF, med mindre du har blitt bedt om noe annet, selvfølgelig.
Et følgebrev alene er rett og slett ikke nok – du trenger også en CV som kan virke. Lag CVen din på få minutter. Bare følg veiviseren vår og fyll ut hver CV-seksjon med ferdiglaget innhold. Kom i gang ved å velge en profesjonell CV-mal .

Jeg håper denne artikkelen var det du lette etter! Er det noe jeg nevnte som er uklart? Skriver du et følgebrev til resepsjonist uten erfaring? Gi meg beskjed i kommentarfeltet nedenfor.
Redaksjonsteamet vårt har gjennomgått denne artikkelen for å sikre at den er i samsvar med LiveCareers redaksjonelle retningslinjer . Dette er for å sikre at våre ekspertråd og anbefalinger er konsistente på tvers av alle våre karriereveiledninger og i samsvar med gjeldende standarder og trender for CV- og søknadsskriving. Vi har tillit fra over 10 millioner jobbsøkere, og vi støtter dem på veien til å finne drømmejobben. Hver artikkel innledes med research og gransking for å sikre at innholdet vårt svarer til gjeldende markedstrender og etterspørsel.
Om forfatteren
LiveCareer-teamet har delt de beste rådene for å hjelpe deg med å fremme karrieren din. Eksperter fra redaksjonsteamet vårt har skrevet over hundre guider om hvordan du skriver den perfekte CV-en eller søknaden.
Vurder denne artikkelen
Receptionist cover letter
Gjennomsnittlig:


Hvordan skriver man et følgebrev til kundeservice? Se bransjeledende eksempler på følgebrev til kundeservice, med eksperttips og forklaringer.

Hvordan skrive et følgebrev for en administrativ assistent? Lær hva du skal inkludere i et følgebrev for en administrativ assistent fra eksemplene våre.

Hvordan utarbeide en doktorgradssøknad? Lær av eksemplene våre og skriv et perfekt doktorgradssøknadsbrev med tips og eksempler uten mye anstrengelse.
Våre kunder ble ansatt av: