
Eksempler og tips på følgebrev til kundeservice
Hvordan skriver man et følgebrev til kundeservice? Se bransjeledende eksempler på følgebrev til kundeservice, med eksperttips og forklaringer.
Våre kunder ble ansatt av:
Det finnes ikke mange andre jobber som vil forberede deg bedre på den virkelige verden enn detaljhandel. I det minste vil det lære deg å respektere detaljhandelsarbeidere resten av livet. Å håndtere alle slags mennesker mens du kjemper for å nå salgsmål – enkelt!
Å komme seg gjennom bunken med følgebrev til detaljhandelen på administrasjonskontoret – det er den vanskelige delen. Dette er en av de jobbene der folk flest bare sender den samme følgebrevmalen til detaljhandelen om og om igjen og spiller tallspillet. Ikke du.
Ifølge Retail Economics jobber det 2,9 millioner mennesker i detaljhandelen. Det er mye konkurranse om de mer avanserte jobbene. Sjekk ut et eksempel på et følgebrev til detaljhandelen som er bedre enn alle andre, og en veiledning som hjelper deg med å oppnå samme kvalitet.
Bruk LiveCareers søknadsbrevbygger , så skriver søknaden din seg selv. Velg en profesjonell mal, svar på noen enkle spørsmål, og søknadsbyggeren genererer et profesjonelt søknadsbrev for deg med bare ett klikk.

Trenger du et annerledes følgebrev? Sjekk ut våre andre eksempler på følgebrev:
Har du ikke funnet jobben din? Sjekk ut vår fullstendige liste over eksempler på profesjonelle søknadsbrev .
Finlay Talbot
45 Eastbourne Rd
Coleshill
SN6 0WY
07085518415
finlay@talbot.com
Sean Smith
Leder
Toppmann
1 Hovedvei
Coleshill
SN6 0WY
29. mai 2021
Kjære Sean,
Som en grundig salgsassistent med over 3 års erfaring fra detaljhandel og dokumentert erfaring med å overgå månedlige salgsmål hos Sean's Newsagent's i 12 måneder på rad, gleder jeg meg til å søke på stillingen hos Topman. Jeg har relevante og dokumenterte ferdigheter innen klesbransjen, og scorer konsekvent over 97 % på produktkunnskapstester hos Zara. Jeg er klar til å tilpasse meg rollen hos Topman og oppnå de samme resultatene.
Hos Zara har jeg de siste to årene vært en del av et team som har redusert lagertap med 14 %. Jeg ble tildelt Ukens ansatt tre ganger for beste mersalg i kassen, og genererte konsekvent over £200 i ekstra omsetning per dag. Dette fortsatte trenden fra Seans kiosk, hvor jeg vant den regionale mersalgskonkurransen for Milka Chocolate og solgte 492 sjokolader over en kampanjeperiode på åtte uker. Jeg hjelper regelmessig over 200 kunder om dagen i butikken hos Zara, og har trent opp fire nye heltids- og deltidsansatte i butikken. Dette teamet har en rekke med å overgå det månedlige salgsmålet med minimum 3 % i 20 måneder på rad, og jeg er en integrert del av det.
Jeg er mer enn sikker på at jeg kunne bruke de samme mersalgsteknikkene og -prinsippene i en rolle hos Topman og motivere teamet på en lignende måte, spesielt når Topman investerer i et nytt utvalg av tilbehør som er tilgjengelig i disken.
Når ville det være et godt tidspunkt å ha et møte eller en telefonsamtale slik at vi kan diskutere hvordan jeg konsekvent klarer å overbevise kunder om å gjøre impulskjøp?
Med vennlig hilsen,
Finlay Talbot
La oss nå se hvordan du skriver ditt eget følgebrev for jobber i detaljhandelen som snart blir solgt.
Kontaktinformasjonen din, inkludert e-postadresse og telefonnummer, skal være justert til høyre. Under, justert til venstre, skal navn, stilling og adresse til ansettelsesansvarlig være. Deretter skriver du inn datoen og emnet (dvs. stillingen) for følgebrevet ditt til detaljhandelen.
Prøv å finne ut hvem lederen som håndterer søknaden din er. Bruk fornavn i søknadsbrevet ditt for detaljhandel hvis mulig, og gjør ditt beste for å unngå generelle hilsener som får det til å virke som om du spammer ut hundrevis av CV-er for detaljhandel.
Sjekk malen for følgebrevet for detaljhandelen for å forsikre deg om at du har glemt viktig informasjon:
Finlay Talbot
45 Eastbourne Rd
Coleshill
SN6 0WY
07085518415
finlay@talbot.com
Sean Smith
Leder
Toppmann
1 Hovedvei
Coleshill
SN6 0WY
29. mai 2021
Kjære Sean,
Du kan justere hvert søknadsbrev som opprettes i byggeren for å møte jobbkravene. Velg navnet på yrket ditt og selskapet du søker hos, så vil LiveCareers søknadsbrevbygger automatisk tilpasse innholdet for deg. Lag et søknadsbrev raskere enn du noen gang trodde var mulig, og søk på jobben på rekordtid.

Førsteinntrykk, selv om det ikke varer ved, danner det grunnleggende grunnlaget for alle våre fremtidige forhold. Hvis den første gangen noen skal finne ut om deg er fra følgebrevet ditt til butikken, kan det være lurt å ikke hakke i ordene. Det første avsnittet bør være et sted mellom 40 og 80 ord.
Tiden er aldri spart i detaljhandelen, så kom rett på sak. Nevn dine mange års erfaring, din sterkeste prestasjon eller relevante, bevisbare ferdigheter. Først da kan du si at du er spent eller opprømt over å søke på denne stillingen. Etter at du har forklart hvorfor du er den beste for den, ikke før.
De fleste eksempler på følgebrev vil starte med unødvendige floskler eller usannsynlige meninger, og du vil peke på to eller tre sterke grunner til å ansette deg før de andre er ferdige med å si hei. Denne tilnærmingen er også effektiv i et generelt følgebrev . Akkurat slik:
Som en grundig salgsassistent med over 3 års erfaring fra detaljhandel og dokumentert erfaring med å overgå månedlige salgsmål hos Sean's Newsagent's i 12 måneder på rad, gleder jeg meg til å søke på stillingen hos Topman. Jeg har relevante og dokumenterte ferdigheter innen klesbransjen, og scorer konsekvent over 97 % på produktkunnskapstester hos Zara. Jeg er klar til å tilpasse meg rollen hos Topman og oppnå de samme resultatene.
Hoveddelen av følgebrevet ditt innen detaljhandel er det rette stedet å vise bredden av ferdigheter og erfaringer du har. Se hvilke oppføringer fra CV-en din innen detaljhandel som samsvarer med kravlisten arbeidsgiveren lister opp i stillingsannonsen sin. Fremhev dine kundeserviceferdigheter , da de er avgjørende innen detaljhandel.
Unngå å lage en kjedelig liste over plikter og ansvar . Ikke begynn setninger med «ansvarlig for». Snakk heller om dine prestasjoner og resultater du har generert. Enhver ekstra omsetning, besparelser eller forbedringer er verdt å snakke om.
Dette bør bli et sted mellom 120 og 200 ord.
Hos Zara har jeg de siste to årene vært en del av et team som har redusert lagertap med 14 %. Jeg ble tildelt Ukens ansatt tre ganger for beste mersalg i kassen, og genererte konsekvent over £200 i ekstra omsetning per dag. Dette fortsatte trenden fra Seans kiosk, hvor jeg vant den regionale mersalgskonkurransen for Milka Chocolate og solgte 492 sjokolader over en kampanjeperiode på åtte uker. Jeg hjelper regelmessig over 200 kunder om dagen i butikken hos Zara, og har trent opp fire nye heltids- og deltidsansatte i butikken. Dette teamet har en rekke med å overgå det månedlige salgsmålet med minimum 3 % i 20 måneder på rad, og jeg er en integrert del av det.
Du trenger ikke å lage noe innhold selv. LiveCareer-søknadsgeneratoren vil automatisk foreslå det beste innholdet til søknadsbrevet ditt med ferdige eksempler og eksperttips.

Den avsluttende delen av følgebrevet ditt for detaljhandel bør forklare hvordan du skal utnytte ferdighetene dine for å produsere resultater for din nye arbeidsgiver, og hva disse resultatene kan være. Hvis du har snakket lenge om dine prestasjoner, bare forklar hvordan du skal oversette disse ferdighetene.
Du har forklart hva og hvordan, og nå er det på tide å bestemme når. Be om en samtale eller et møte for å diskutere hvordan du skal tilpasse deg den nye rollen, eller for å diskutere noe viktig fra følgebrevet ditt som arbeidsgiveren kan være interessert i.
Begrens denne delen til 60–80 ord. Signer nedenfor med en passende avslutning, for eksempel «Med vennlig hilsen».
Jeg er mer enn sikker på at jeg kunne bruke de samme mersalgsteknikkene og -prinsippene i en rolle hos Topman og motivere teamet på en lignende måte, spesielt når Topman investerer i et nytt utvalg av tilbehør som er tilgjengelig i disken.
Når ville det være et godt tidspunkt å ha et møte eller en telefonsamtale slik at vi kan diskutere hvordan jeg konsekvent klarer å overbevise kunder om å gjøre impulskjøp?
Med vennlig hilsen,
Finlay Talbot
Innholdet er nøkkelen, men presentasjonen av følgebrevet ditt for detaljhandel må også være av tilsvarende kvalitet. For å sikre at alt er som det skal være, følg disse tipsene:
Søknadsbrevet ditt bør være kort og inneholde:
CV-en og søknadsbrevet ditt for detaljhandel er to deler av samme dokument, og derfor bør de samsvare. Velg enkle maler for både søknadsbrevet og CV-en. Fancy maler reduserer lesbarheten.
Lengden på et følgebrev overstiger allerede gjennomsnittlig oppmerksomhetsspenn, så ikke gjør det vanskeligere å lese enn det trenger å være. Velg en skriftstørrelse mellom 10 og 12, i en klassisk stil som Arial, Garamond eller Noto.
For en pen layout på følgebrevet , bruk 2,5 cm marger på alle sider. Hvis søknadsbrevet ditt er kortere enn de fleste, kan du øke dette til 3,8 cm for å forbedre innrammingen.
Sørg for god avstand mellom seksjoner og avsnitt. Hvis du har endt opp med en stor tekstblokk i midterste avsnitt, bør du vurdere å bruke noen punktlister for å fremheve de viktigste prestasjonene.
Detaljhandel er forskjellig fra selskap til selskap. Undersøk nøye hvert selskap, hvordan de jobber og hva som er viktig for dem, og juster søknadsbrevet og CV-en din for detaljhandel slik at de samsvarer perfekt med deres krav.
Ikke bare vil du skille deg ut, men det å gjøre undersøkelser vil også gi deg en forståelse av om du faktisk ønsker å jobbe der.
Lagre følgebrevet ditt i PDF-format for å beskytte formateringen , med mindre annet er spesifisert.
Et følgebrev alene er rett og slett ikke nok – du trenger også en CV som kan virke. Lag CVen din på få minutter. Bare følg veiviseren vår og fyll ut hver CV-seksjon med ferdiglaget innhold. Kom i gang ved å velge en profesjonell CV-mal .

Svarer dette på hvordan man skriver et følgebrev for detaljhandel? Har du flere spørsmål om hva som skal inkluderes? Synes du eksemplene på følgebrev for detaljhandel var nyttige? Kanskje du skriver et følgebrev for detaljhandel uten erfaring? Gi oss beskjed i en kommentar!
Redaksjonsteamet vårt har gjennomgått denne artikkelen for å sikre at den er i samsvar med LiveCareers redaksjonelle retningslinjer . Dette er for å sikre at våre ekspertråd og anbefalinger er konsistente på tvers av alle våre karriereveiledninger og i samsvar med gjeldende standarder og trender for CV- og søknadsskriving. Vi har tillit fra over 10 millioner jobbsøkere, og vi støtter dem på veien til å finne drømmejobben. Hver artikkel innledes med research og gransking for å sikre at innholdet vårt svarer til gjeldende markedstrender og etterspørsel.
Om forfatteren
LiveCareer-teamet har delt de beste rådene for å hjelpe deg med å fremme karrieren din. Eksperter fra redaksjonsteamet vårt har skrevet over hundre guider om hvordan du skriver den perfekte CV-en eller søknaden.
Vurder denne artikkelen
Retail cover letter
Gjennomsnittlig:


Hvordan skriver man et følgebrev til kundeservice? Se bransjeledende eksempler på følgebrev til kundeservice, med eksperttips og forklaringer.

Hvordan skrive et følgebrev for en administrativ assistent? Lær hva du skal inkludere i et følgebrev for en administrativ assistent fra eksemplene våre.

Hvordan utarbeide en doktorgradssøknad? Lær av eksemplene våre og skriv et perfekt doktorgradssøknadsbrev med tips og eksempler uten mye anstrengelse.
Våre kunder ble ansatt av: