Gå til innhold

Eksempler på følgebrev for Lidl (også for kundeservicemedarbeidere)

LiveCareer Redaksjonsteam
•  Oppdatert:

Våre kunder ble ansatt av:

Du har bestemt deg for Lidl. De har en ledig stilling i en butikk nær deg, du har CV-en din klar, og du trenger bare å sende inn søknaden din. Søknadsbrevet ditt er en stor del av søknaden din. Du setter deg ned for å skrive det (ikke noe problem, ikke sant?), og plutselig – ingenting. En blank side og en blinkende markør.

Heldigvis er denne artikkelen her for å veilede deg gjennom prosessen med å skrive et følgebrev til en Lidl-jobb, trinn for trinn, fra begynnelse til slutt. Fra den overordnede layouten til å argumentere for hvorfor du er den beste matchen for ditt lokale Lidl-team, basert på harde fakta og reelle data (selv om du ikke har noen arbeidserfaring).

Bruk LiveCareers søknadsbrevbygger , så skriver søknaden din seg selv. Velg en profesjonell mal, svar på noen enkle spørsmål, og søknadsbyggeren genererer et profesjonelt søknadsbrev for deg med bare ett klikk.

Lag ditt følgebrev nå

Lag ditt følgebrev nå Eksempel på følgebrev for Lidl

Leter du etter et annet følgebrev? Se:

Står ikke jobben din på listen? Se vår fullstendige liste med eksempler på søknadsbrev .

Eksempel på følgebrev fra Lidl

Francesca Whitehead

96 Rhosddu Rd

Salisbury

SE25 1WD

077 7777 7777

fran.whitehead@lcmail.com

 

5. desember 2021

Alicia Clements

Butikksjef – Lidl Salisbury

65 South Crescent

Salisbury

SE12 2LS

Kjære Alicia,

Som en som regelmessig sjekker karriereseksjonen for detaljhandel på Lidls nettsted, ble jeg glad da jeg fant en ledig stilling som kundeservicemedarbeider i Lidl Salisbury-butikken. Med over 3 års erfaring innen kundeservice er jeg ikke fremmed for å jobbe i hektiske miljøer, og betjene så mange som gjennomsnittlig 16 kunder i timen i travle skift.

Mens jeg jobbet som kundeservicemedarbeider hos Adil, satte jeg spesielt pris på at prioriteringene våre stadig endret seg, ettersom vi – som et team – alltid tilpasset oss og holdt oss opptatt med en rekke oppgaver. Jeg pakket ofte ut minst 5 paller med varer når leveransene kom til butikken. Jeg hjalp ofte så mange som 20 kunder hver dag med spørsmål og forespørsler, inkludert å hjelpe dem med å finne varer rundt i butikken mens jeg ryddet opp i hyllene våre og sjekket holdbarhetsdatoer. Jeg syntes det var spesielt givende å jobbe i bakeriet og brukte et enkelt tellesystem for å spore og forutse salg på timebasis, noe som holdt en gjennomsnittlig bakevare 6 timer ferskere og reduserte svinn med over 10 % totalt sett.

Variasjonen Lidl tilbyr i det daglige arbeidet som kundeservicemedarbeider appellerer til meg veldig, og som du ser har jeg dokumentert erfaring innen både kundeservice og leveranser, samt bakerierfaring i butikk.

Takk for at du har vurdert søknaden min. Jeg ser frem til neste steg i rekrutteringsprosessen og telefonintervjuet etter det.

Med vennlig hilsen,



Francesca Whitehead

Slik skriver du et følgebrev for Lidl:

1. Skriv ut overskriften på følgebrevet ditt for Lidl riktig

Den overordnede formen og layouten på følgebrevet ditt for en Lidl-jobb vil bli bestemt av standard forretningsbrevformat. Dette formatet har svært spesifikke regler for hvordan brevet skal se ut, inkludert overskriften, der du legger inn kontaktinformasjonen din som avsender og rekruttererens detaljer som adressat.

Start øverst på siden og juster fullt navn, postadresse, e-postadresse og mobilnummer til høyre. Legg igjen en linje og skriv inn datoen for skrivingen i skjemaet 3. mai 2021. Legg deretter igjen en linje til og juster rekruttererens navn, stillingstittel hos Lidl, Lidl-butikken og adressen til venstre.

Følgebrev for Lidl: eksempel på overskrift

Francesca Whitehead

96 Rhosddu Rd

Salisbury

SE25 1WD

077 7777 7777

fran.whitehead@lcmail.com

 

5. desember 2021

Alicia Clements

Butikksjef – Lidl Salisbury

65 South Crescent

Salisbury

SE12 2LS

Du kan justere hvert søknadsbrev som opprettes i byggeren for å møte jobbkravene. Velg navnet på yrket ditt og selskapet du søker hos, så vil LiveCareers søknadsbrevbygger automatisk tilpasse innholdet for deg. Lag et søknadsbrev raskere enn du noen gang trodde var mulig, og søk på jobben på rekordtid.

Lag ditt følgebrev nå følgebrevbygger

2. Velg en god hilsen for å starte søknadsbrevet ditt for Lidl

Hvordan du starter søknadsbrevet ditt for en Lidl-jobb – hvilken hilsen du bruker – vil for eksempel fortelle rekruttereren mye om din evne til å velge en passende tone når du snakker med kunder. Hilsenen du bruker her bør også være vennlig og profesjonell, selv om den er litt mer formell.

Det beste alternativet er vanligvis «Kjære + fornavn». Unntakene her er hvis du er spesielt ung, eller hvis du mistenker at det kan være en betydelig forskjell i ansiennitet og/eller alder mellom deg og rekruttereren. I slike tilfeller er det best å bruke «Kjære + tittel + etternavn». Bruk alltid «Fru» for kvinner.

Ulempen med å bruke titler som «Ms» og «Herr» er at de er kjønnsbestemte, noe som betyr at du må være helt sikker på rekruttererens kjønn. Dette høres ut som et usannsynlig problem, men mange navn kan gjøre at du lurer på hva du mener. Så dobbeltsjekk ved å besøke Lidls nettsted og sjekke Microsofts LinkedIn.

Hvis du virkelig ikke er sikker på en rekrutterers kjønn og ikke føler deg komfortabel med å starte på fornavn, bruk heller «Kjære + fornavn + etternavn». Men hva om du ikke engang kan sette et navn på rekruttererens stilling? Dette skjer ganske ofte med Lidls nettbaserte søknadsprosess. Det korte svaret er: finn det ut.

Noen ganger kan du finne ut hvem som er ansvarlig for å rekruttere nye Lidl-ansatte ved å klikke deg rundt på de relevante Lidl-nettsidene. LinkedIn er et alternativ hvis du har noen tips du kan legge inn i søkemotoren deres. En helt sikker metode er å bare ringe den aktuelle butikken og spørre.

Hvordan adressere et søknadsbrev hvis du ikke vet navnet på rekruttereren? Hvis du ikke finner ut hvem rekruttereren i ditt tilfelle vil være (til tross for at du har ringt og spurt), bør du adressere Lidl-søknadsbrevet ditt til den mest sannsynlige stillingstittelen til rekruttereren. Dette vil vanligvis være butikksjefen, spesielt hvis søknadsbrevet ditt er for en kundeservicemedarbeider.

Vær så spesifikk som mulig i slike tilfeller. For eksempel «Kjære butikksjef i Tweedleigh». Hvis du ikke finner en stillingstittel for rekruttereren din, kan du adressere søknadsbrevet til rekruttererens avdeling, for eksempel «Kjære Lidl-ansettelsessjef». Uansett hva du gjør, unngå klisjeene «Til den det måtte angå» og «Kjære herr/fru».

Eksempel på hilsen til følgebrev fra Lidl

Kjære Alicia,

3. Fang rekruttererens oppmerksomhet fra starten av søknadsbrevet ditt for Lidl

Vi vet alle hvor viktig førsteinntrykket er. Sørg for at du gir et godt førsteinntrykk hos Lidl-rekrutterere med et åpningsavsnitt som virkelig fanger oppmerksomheten deres. Bruk åpningsavsnittet til å demonstrere din entusiasme for stillingen, vis hva du kan bidra med, og at du passer godt inn i Lidl-teamet.

Presenter deg selv og begynn å argumentere for saken din ved å presentere en av dine mest imponerende prestasjoner på jobben. En prestasjon er bare en beskrivelse av handlingene dine på jobben og fordelene du har gitt arbeidsgiveren din gjennom disse handlingene. Prestasjoner er målbare og konkrete.

Handlingene som gir opphav til en prestasjon, gjøres oftest som svar på en utfordring eller et problem på jobben, men det trenger de ikke å være. Du bør alltid kunne sette tall på prestasjonene dine, ideelt sett først og fremst fordelene du ga arbeidsgiveren din, og i det minste omfanget av handlingene du handlet i.

Bruk noe som STAR-metoden for å strukturere prestasjonen din, hold den til én setning hvis mulig, og ikke mer enn to. Hvis det ikke allerede er åpenbart, forklar hvordan du kan bruke de samme ferdighetene hos Lidl. Forklar hvordan målene dine samsvarer med Lidls mål ved å beskrive hva du ønsker å oppnå for Lidl. Vis motivasjon i brevet ditt .

Hva om du ikke har relevant arbeidserfaring? Se på studiene dine og eventuelt frivillig arbeid, praksisplasser og praksisplasser du har gjort for å se om du har oppnådd relevante resultater. Ta med en meningserklæring der du forklarer hvorfor du passer godt inn i Lidls verdier og arbeidsmåte (se Lidls nettsted).

Enten du er erfaren eller ikke, hvis du ble anbefalt stillingen, er det definitivt på tide å nevne det nå. Folk unngår noen ganger å nevne det faktum at noen anbefalte dem til en jobb, men det er langt fra noe du bør bagatellisere, det anses som et pluss for både deg og Lidl, så legg igjen navn her.

Hele jobbsøknaden din, inkludert søknadsbrevet , kan bli analysert av et søkersporingssystem (ATS) før et menneske i det hele tatt ser det. Gi deg selv best mulig sjanse til å omgå algoritmene ved å nevne Lidl-butikken og stillingstittelen slik de vises i annonsen.

Det skjer absolutt mye i dette første avsnittet, men det meste vil skje av seg selv hvis du bare fokuserer på å vise entusiasmen din for rollen, hva du kan bidra med til Lidl, og hvorfor du passer godt inn i Lidl-teamet. Dette avsnittet kommer til å bli ekstremt kort – 40–80 ord.

Søknadsbrev for kundeservicemedarbeider for åpning i Lidl

Som en som regelmessig sjekker karriereseksjonen for detaljhandel på Lidls nettsted, ble jeg glad da jeg fant en ledig stilling som kundeservicemedarbeider i Lidl Salisbury-butikken. Med over 3 års erfaring innen kundeservice er jeg ikke fremmed for å jobbe i hektiske miljøer, og betjene så mange som gjennomsnittlig 16 kunder i timen i travle skift.

Du trenger ikke å lage noe innhold selv. LiveCareer-søknadsgeneratoren vil automatisk foreslå det beste innholdet til søknadsbrevet ditt med ferdige eksempler og eksperttips.

Lag ditt følgebrev nå følgebrevbygger

4. Bruk følgebrevet ditt for Lidl til å vise frem prestasjonene dine

Selv om dette kommer til å være hoveddelen av følgebrevet ditt , er det egentlig ikke så mye mer å si når du har skrevet det første avsnittet. Hovedavsnittet/avsnittene i følgebrevet ditt vil være en demonstrasjon av dine prestasjoner. Sett sammen 2–3 prestasjoner som den du brukte i åpningen.

Legg til akkurat nok informasjon og forklaring til at prestasjonene dine blir en sammenhengende helhet. Del opp denne hoveddelen av følgebrevet i to avsnitt hvis du føler at et enkelt avsnitt ville bli for mye tekst. Bruk punktlister for å dele opp avsnittene ytterligere, om nødvendig.

Ifølge data fra vår byggmester*:


  • Brukerne våre lager til sammen over 137 000 følgebrev hver måned.
  • Gjennomsnittlig tid for å lage et følgebrev er 12 minutter og 20 sekunder.
  • Utarbeidelse av følgebrev er mest vanlig blant ledere innen forretningstjenester og administrasjon, og minst vanlig blant gateselgere (unntatt mat).

*Dataene kommer fra en periode på 12 måneder (september 2023–september 2024).

Hold denne delen nede på 120–200 ord.

Eksempel på følgebrev for hoveddel av Lidl

Mens jeg jobbet som kundeservicemedarbeider hos Adil, satte jeg spesielt pris på at prioriteringene våre stadig endret seg, ettersom vi – som et team – alltid tilpasset oss og holdt oss opptatt med en rekke oppgaver. Jeg pakket ofte ut minst 5 paller med varer når leveransene kom til butikken. Jeg hjalp ofte så mange som 20 kunder hver dag med spørsmål og forespørsler, inkludert å hjelpe dem med å finne varer rundt i butikken mens jeg ryddet opp i hyllene våre og sjekket holdbarhetsdatoer. Jeg syntes det var spesielt givende å jobbe i bakeriet og brukte et enkelt tellesystem for å spore og forutse salg på timebasis, noe som holdt en gjennomsnittlig bakevare 6 timer ferskere og reduserte svinn med over 10 % totalt sett.

5. Avslutt følgebrevet ditt for Lidl med en fet skrift

Avhengig av hva slags erfaring du refererte til i hovedavsnittet/avsnittene i søknadsbrevet ditt, og hvor direkte og åpenbart relevant den er for å jobbe i Lidl, kan det hende du har noen forbindelser å trekke eller løse tråder å avslutte. Nå er det på tide å gjøre nettopp det. Men ikke si det åpenbare eller gjenta deg selv.

Bruk 40–60 ord for å oppsummere prestasjonene dine og knytt dem til fordeler for Lidl (om nødvendig). Takk deretter rekruttereren for tiden og energien de investerer i å vurdere søknaden din. Det skader aldri å ha gode manerer, men fordelene kan strekke seg utover det.

Avslutt søknadsbrevet ditt for en Lidl-stilling med en tydelig oppfordring til handling (CTA) der du viser din iver etter å gå videre til neste trinn i rekrutteringsprosessen. Dette blir sannsynligvis ikke et telefonintervju, men det er likevel verdt å nevne at du er tilgjengelig når rekruttereren ønsker det.

Kundeservicemedarbeider Lidl-søknadsbrev avsluttet

Variasjonen Lidl tilbyr i det daglige arbeidet som kundeservicemedarbeider appellerer til meg veldig, og som du ser har jeg dokumentert erfaring innen både kundeservice og leveranser, samt bakerierfaring i butikk.

Takk for at du har vurdert søknaden min. Jeg ser frem til neste steg i rekrutteringsprosessen og telefonintervjuet etter det.

6. Signer av følgebrevet ditt for Lidl på riktig måte

Noen av oppgavene du kan utføre i en Lidl-butikk vil være ganske enkle og greie, men det er tydelig at ikke alle er i stand til å gjøre dem bra, om i det hele tatt. En enkel og grei oppgave er lett å gjøre feil hvis du ikke er oppmerksom på detaljene eller følger instruksjonene. Vis at du har det som trengs.

Å signere Lidl-søknadsbrevet ditt handler bare om å holde seg til en formel. Bruk «Med vennlig hilsen» hvis du tiltalte noen ved navn i søknadsbrevet, og bruk «Med vennlig hilsen» hvis du ikke fant navnet på rekruttereren og brukte noe sånt som «Kjære butikksjef» i stedet.

Eksempel på søknadsbrev for butikksjef for Lidl-signering

Med vennlig hilsen,



Francesca Whitehead

7. Husk disse tipsene før du sender inn søknadsbrevet ditt for Lidl

Det er viktig å vise god sans for detaljer hvis du vil jobbe hos Lidl. Akkurat som det å holde seg pen og ryddig sier noe om hvor ryddig og ryddig du vil holde butikken, sier måten du presenterer følgebrevet ditt på for detaljhandelen mye om hvordan du vil gjøre jobben når du først har fått den.

Hvor langt kan et følgebrev være? Hvis du fulgte denne veiledningen, burde du ha endt opp med 250–400 ord, pluss/minus. Følgebrevet ditt bør være kort og fylle en enkelt A4-side pent, aldri mer. «Pent fyllende» betyr at du har brukt mye hvit plass til å skille ut avsnitt og seksjoner, samtidig som margene er uendret.

Å velge riktig skrifttype bidrar mye til å få følgebrevet ditt til å se profesjonelt ut. Velg noe diskré som Noto, Garamond, Liberation, Arial eller Calibri. Hvis du er i tvil, hold deg til standardskrifttypen. Hold skriftstørrelsen på en lesbar skriftstørrelse på 11–12 punkter. La skriftfargen være svart og skrifttypen vanlig.

Husk at søknadsbrevet ditt for Lidl bare er én del av hele jobbsøknaden din, den mest bemerkelsesverdige andre delen er CV-en din som butikkmedarbeider . Disse to dokumentene utgjør én enkelt søknad sammen, og det generelle utseendet og oppsettet bør gjenspeile dette. Så match skrifttype, layout og eventuelle farger du bruker. Bruk en enkel mal uten fancy grafikk for å forbedre lesbarheten.

Lagre alltid CV-en og søknadsbrevet ditt fra detaljhandelen i PDF-format med mindre du eksplisitt har blitt bedt om noe annet. PDF-format vil bidra til å bevare all innsatsen du har lagt ned i å få formateringen og layouten på søknadsbrevet helt riktig. Formater som *.docx er notorisk ustabile, og det som ser bra ut på datamaskinen din, er kanskje ikke lesbart på andres. Hvis du vil ha et perfekt søknadsbrev , bør du definitivt velge et PDF-format.

Et følgebrev alene er rett og slett ikke nok – du trenger også en CV som kan virke. Lag CVen din på få minutter. Bare følg veiviseren vår og fyll ut hver CV-seksjon med ferdiglaget innhold. Kom i gang ved å velge en profesjonell CV-mal .

Lag din CV nå CV-bygger

Det er alt som kreves for å skrive et effektivt følgebrev for en stilling som kundeservicemedarbeider i Lidl! Har du noen spørsmål eller kommentarer du vil dele? Legg dem igjen nedenfor, så tar vi kontakt med deg.

*Dataene ble samlet inn fra juli 2023 til juni 2024.

Hvordan vi vurderer innholdet på LiveCareer

Redaksjonsteamet vårt har gjennomgått denne artikkelen for å sikre at den er i samsvar med LiveCareers redaksjonelle retningslinjer . Dette er for å sikre at våre ekspertråd og anbefalinger er konsistente på tvers av alle våre karriereveiledninger og i samsvar med gjeldende standarder og trender for CV- og søknadsskriving. Vi har tillit fra over 10 millioner jobbsøkere, og vi støtter dem på veien til å finne drømmejobben. Hver artikkel innledes med research og gransking for å sikre at innholdet vårt svarer til gjeldende markedstrender og etterspørsel.

Om forfatteren

LiveCareer Redaksjonsteam
LiveCareer Redaksjonsteam

LiveCareer-teamet har delt de beste rådene for å hjelpe deg med å fremme karrieren din. Eksperter fra redaksjonsteamet vårt har skrevet over hundre guider om hvordan du skriver den perfekte CV-en eller søknaden.

Følg oss

Vurder denne artikkelen

Cover letter for lidl

Gjennomsnittlig:

Takk for vurdering!
0  (0 Vurdering)

Leter du etter en jobbvinnende CV?

Prøv CV-byggeren vår nå
CV-eksempler laget i vår CV-bygger

Lignende artikler

Våre kunder ble ansatt av: