Gå til innhold

Slik avslutter du et følgebrev: Eksempler på avslutning og signering

LiveCareer Redaksjonsteam
•  Oppdatert:

Våre kunder ble ansatt av:

«Det handler ikke om hvordan du starter, det handler om hvordan du avslutter.» Selvfølgelig, hvis du starter følgebrevet svakt, vil ingen komme til slutten. Men hvis de kommer til slutten av følgebrevet, bør du gi dem en grunn til å ta telefonen.

Du kan være verdens beste kandidat og ha CV-ene og brevene dine fylt med søppelbøtter og «slettede» Gmail-mapper. Slik signerer du et søknadsbrev på en måte som sikrer at du kommer til intervju. Sammen med eksempler på avsluttende avsnitt i søknadsbrev.

Bruk LiveCareers søknadsbrevbygger , så skriver søknaden din seg selv. Velg en profesjonell mal, svar på noen enkle spørsmål, og søknadsbyggeren genererer et profesjonelt søknadsbrev for deg med bare ett klikk.

Lag ditt følgebrev nå

Lag ditt følgebrev nå eksempel på hvordan man avslutter et følgebrev

Trenger du mer veiledning om skriving av følgebrev? Sjekk disse veiledningene:

Slik fullfører du et følgebrev: eksempel

Elise Law

60 Eastbourne Road

Colaboll

IV27 5ZR

07701904143

elise@law.com

John Smith

Daglig leder

Rolex Bond Street

Bond Street 1

London

W1S 1SP

25. april 2021

Kjære John,

Det som skiller meg fra de andre kandidatene til den ledige stillingen hos Rolex Bond Street, er min over fire års lange kombinasjon av salgserfaring og luksuriøs kundeservice, som jeg fikk hos Primark og Hilton Park Lane. Jeg gjør inntrykk. Hos Hilton var jeg det foretrukne kontaktpunktet for fire stamgjester i Presidential Suite.

Du trenger noen som vet hvordan salg fungerer, og hvordan man skal håndtere dyre kunder. Jeg har begge deler i hopetall. Selv hos Primark var jeg den best presterende salgsassistenten innen mersalg, og ble rost for dette seks ganger av daglig leder og kåret til månedens ansatt ni ganger over tre år. I løpet av min tid som concierge på Hilton fikk jeg uvurderlig erfaring med å håndtere dyre kunder, administrere og bestille over 50 reservasjoner om dagen, inkludert store grupper for lengre opphold som kunne til sammen over £125 000. I løpet av denne tiden opprettholdt jeg 100 % kundetilfredshet i undersøkelser etter oppholdet, og samlet til og med inn 11 rosbrev fra fornøyde kunder om hvordan jeg gjorde oppholdet deres bedre eller løste problemet deres. Jeg var også den mest effektive til å overbevise kunder om å oppgradere oppholdsalternativene sine, og ble rost for dette to ganger av Hilton Park Lane-sjefen.

Jeg tror at mine over 3 års salgserfaring kombinert med 1 års erfaring med luksuskundeservice hos Hilton vil føre til at jeg blir en effektiv og minneverdig ansatt i Rolex-showroomet. Jeg vet hvor viktig det er for deg å opprettholde langsiktige kunderelasjoner, og jeg er opptatt av å få og beholde nye stamkunder så snart jeg starter. Hos Hilton var jeg kjent og likt blant stamgjestene i Presidentsuiten, noe min forrige leder kan bekrefte. Jeg er klar til å bruke disse ferdighetene hos Rolex hvis jeg får sjansen.

Når kunne du finne litt tid til at jeg kunne fortelle deg hvordan jeg klarte å løse en trippelbookingkrise med Hiltons presidentsuite på en måte som gjorde alle fornøyde?

Med vennlig hilsen,

Elise Law

Det var en imponerende avslutning på et følgebrev . Her er en trinnvis veiledning om hvordan du får et smell til å avslutte følgebrevet ditt:

1. Begrunn et løfte om forbedring med entusiasme

Glem «Takk for tiden din» og «Takk for at du leste». Du kommer til å gi et berettiget løfte om forbedring med entusiasme. Dette er modellen for å skrive overbevisende avsluttende avsnitt i et følgebrev, der avtalen er beseglet. Det er nesten som et salgsmanus:

  1. Begrunn og vis dem hvorfor de burde ansette deg.
  2. Lov hva du kan gjøre for dem. Svar: Hva er deres største problem som du kan løse? Hva er de viktigste kriteriene du må oppfylle for at de skal ønske deg?
  3. Foreslå en forbedring. Hvilke kriterier eller målinger kan du prestere innenfor? Har du en statistikk som viser at du har gjort det før?
  4. Vis entusiasme. Arbeidsgivere vil heller ansette noen som er ivrige etter å bli med, enn en bedre kandidat som oppfører seg som om de er hevet over alt.

Her er noen eksempler på hvordan man avslutter et følgebrev med denne formelen.

Hvordan avslutte et følgebrev: eksempler

Med ikke bare denne rike erfaringen, men også perfekte beherskelser av spansk og portugisisk , er jeg klar til å drive salget ditt i de latinamerikanske markedene og hjelpe deg med å nå målet ditt om 10 % markedsandel i Brasil og Argentina . Jeg har allerede gjort det for min siste arbeidsgiver i Uruguay, Peru og Chile, bygget en forsyningskjede fra bunnen av og nådd 15 % markedsandel på 2 år. Jeg har ventet på en mulighet til å gjøre det i større skala, og alt du trenger å gjøre er å si ordet.

Dette eksemplet viser selvtillit, ambisjon og drivkraft, uten unødvendig skryt, tomme påstander eller å være trengende.

Med mine over 4 års erfaring med å tilby støtte til mental helse, og dokumenterte resultater innen å lære elevene fordelene med meditasjon , er jeg rustet til å hjelpe elevene ved St. John's med å finne ro og fred på en skole i sentrum. Dette vil føre til færre forstyrrelser, bedre karakterer, og jeg tror det vil hjelpe dere med å endelig nå Ofsted-vurderingen «Fremragende». I min forrige stilling klarte jeg å nå over 2250 elever med disse teknikkene, noe som reduserte forstyrrelser i klasserommet med 57 % og forbedret beståttkarakterene på GCSE fra 58 % til 70 %. Jeg er klar til å gjøre det samme for elevene ved St. John's.

Dette eksemplet viser at du kan håndtere problemene direkte, fordi du har gjort det før.

Jeg tror at mine over 3 års salgserfaring kombinert med 1 års erfaring med luksuskundeservice hos Hilton vil føre til at jeg blir en effektiv og minneverdig ansatt i et Rolex-showroom . Jeg vet hvor viktig det er å opprettholde langsiktige kunderelasjoner, og jeg er opptatt av å få og beholde nye stamkunder så snart jeg starter. Hos Hilton var jeg kjent og likt blant stamgjestene i Presidentsuiten, noe min forrige leder kan bekrefte. Jeg er klar til å bruke disse ferdighetene hos Rolex hvis jeg får sjansen.

Her er rekkefølgen mer sammenvevd, og i stedet for statistikk, stoler du på en arbeidsgiverreferanse. Selvtillit projiseres, uten å være plagsom, slik det er behovet i en salgsjobb på toppnivå.

Du kan justere hvert søknadsbrev som opprettes i byggeren for å møte jobbkravene. Velg navnet på yrket ditt og selskapet du søker hos, så vil LiveCareers søknadsbrevbygger automatisk tilpasse innholdet for deg. Lag et søknadsbrev raskere enn du noen gang trodde var mulig, og søk på jobben på rekordtid.

Lag ditt følgebrev nå følgebrevbygger

2. Bruk et selvsikkert språk når du avslutter et følgebrev

Velg fengende språk når du snakker om ditt viktigste salgsargument, for eksempel:

  • Dokumentert ekspertise innen…
  • Ekspertkunnskap
  • Evne til å gjøre forbedringer i…
  • Plettfri merittliste i…
  • Dyp kunnskap
  • Dyktighet
  • Ferdighet

Når du snakker om deg selv, velg setninger som utstråler selvtillit, for eksempel:

  • Jeg er klar til å...
  • Jeg vet at jeg kan...
  • Jeg vil…
  • Jeg er utstyrt til å...
  • Jeg er forpliktet til…
  • Jeg vet ... (når det refereres til kravene deres

Sjekk avsnittet ditt igjen, og sørg for at du har minst én linje på alle elementene: Rettferdiggjøre, Løfte, Forbedring og Entusiasme. Er det noen ord eller setninger som ikke passer inn i noen kategori? I søpla!

Vi er imidlertid ikke ferdige ennå. Slik fullfører du et følgebrev og får noen til å ta telefonen eller begynne å skrive den intervjuinvitasjons-e-posten med en gang.

3. Gi et tilbud de ikke kan avslå

Du har gitt dem nok grunner til å ansette deg. Du var trygg på at du kunne vise at du var den rette personen, og de burde ikke lete lenger. Hva er det verste du kan gjøre nå? Her er noen eksempler:

  • «Jeg gleder meg til å høre fra deg.» (Kjedelig)
  • «Jeg gleder meg til å jobbe med deg.» (Cocky)
  • «Jeg er tilgjengelig umiddelbart.» (Trengende)
  • «Jeg kan intervjue når det passer deg.» (Needy)
  • «Jeg vil gjerne ha et intervju med deg.» (Needy)

Og så videre. Gi dem heller et tilbud. Her er tre eksempler som samsvarer med eksemplene på avsluttende avsnitt i følgebrevet ovenfor:

Hvordan avslutte et følgebrev: eksempler

«Når ville det være et godt tidspunkt for meg å fortelle deg hvordan jeg fant nye leverandører som reduserte produksjonskostnadene våre med 17 % i Peru og Chile uten å noen gang ha satt foten der?»

Nok en gang tilfører du verdi. I det første eksemplet gir du dem en cliffhanger til en tydelig god historie som viser at du kan håndtere forretninger.

«Når kan vi diskutere de mest presserende problemene dere har ved St. John's, og hvordan min ekspertise kan avhjelpe dem og hjelpe elevene deres med å nå sitt fulle potensial?»

Her viser du en genuin interesse for problemer og tilbyr din hjelp.

«Når kunne du finne litt tid til at jeg kunne fortelle deg hvordan jeg klarte å løse en trippelbookingkrise med Hiltons presidentsuite på en måte som gjorde alle fornøyde?»

Alle tre ber om intervju, men gjør det på en slik måte og gir så mye verdi at du nesten ikke legger merke til det. Jeg ville frarådd å «Kan vi avtale en samtale eller et møte for å diskutere (...)» – det er mange ord som lar rekruttereren tenke seg om.

4. Signer av profesjonelt

Det er alt du trenger å vite om hvordan du avslutter et følgebrev. Nå er det bare å velge en av disse stilene for å avslutte et følgebrev:

Slik signerer du et følgebrev

  • Oppriktig,
  • Med vennlig hilsen,
  • Med vennlig hilsen,
  • Med vennlig hilsen,

Ikke bruk noe annet. Jeg liker «Respektfullt» best. I tilfelle noen er følsomme for selvsikker skriving, vil det kompensere litt for det.

Du trenger ikke å lage noe innhold selv. LiveCareer-søknadsgeneratoren vil automatisk foreslå det beste innholdet til søknadsbrevet ditt med ferdige eksempler og eksperttips.

Lag ditt følgebrev nå følgebrevbygger

Fikk du vite hvordan du avslutter et følgebrev? Har du flere spørsmål om hvordan følgebrevet skal avsluttes? Gi oss beskjed i en kommentar!

Hvordan vi vurderer innholdet på LiveCareer

Redaksjonsteamet vårt har gjennomgått denne artikkelen for å sikre at den er i samsvar med LiveCareers redaksjonelle retningslinjer . Dette er for å sikre at våre ekspertråd og anbefalinger er konsistente på tvers av alle våre karriereveiledninger og i samsvar med gjeldende standarder og trender for CV- og søknadsskriving. Vi har tillit fra over 10 millioner jobbsøkere, og vi støtter dem på veien til å finne drømmejobben. Hver artikkel innledes med research og gransking for å sikre at innholdet vårt svarer til gjeldende markedstrender og etterspørsel.

Om forfatteren

LiveCareer Redaksjonsteam
LiveCareer Redaksjonsteam

LiveCareer-teamet har delt de beste rådene for å hjelpe deg med å fremme karrieren din. Eksperter fra redaksjonsteamet vårt har skrevet over hundre guider om hvordan du skriver den perfekte CV-en eller søknaden.

Følg oss

Vurder denne artikkelen

How to end a cover letter

Gjennomsnittlig:

Takk for vurdering!
0  (0 Vurdering)

Leter du etter en jobbvinnende CV?

Prøv CV-byggeren vår nå
CV-eksempler laget i vår CV-bygger

Lignende artikler

Slik formaterer du et følgebrev i 2025

Slik formaterer du et følgebrev i 2025

Oppdag hvordan du formaterer et følgebrev. Avdekk de viktigste trinnene og et eksempel på et følgebrevformat fra eksperter, slik at du enkelt kan skreddersy ditt i 2025.

Hvordan skrive et følgebrev i 2025

Hvordan skrive et følgebrev i 2025

Hvordan skriver man et følgebrev til en jobb i 2025? Denne veiledningen gir en trinnvis forklaring og praktiske tips for å skrive et følgebrev.

Våre kunder ble ansatt av: