
Eksempler og tips på følgebrev til kundeservice
Hvordan skriver man et følgebrev til kundeservice? Se bransjeledende eksempler på følgebrev til kundeservice, med eksperttips og forklaringer.
Våre kunder ble ansatt av:
Å være en god renholder krever mer enn bare evnen til å effektivt fjerne smuss og skitt. Du trenger utholdenhet, organisasjons- og tidsstyringsevner og spesialkunnskap om rengjøringsutstyr og -materialer.
Å gjøre jobben godt krever erfaring og spesialkunnskap, og i et konkurransepreget arbeidsmarked må du polere kvalifikasjonene dine til speilblanke sider for å bli lagt merke til. Den beste måten å sørge for at jobbsøknaden din er skinnende ren, er å skrive et følgebrev som skiller seg ut.
Og vi er her for å hjelpe med et eksempel på et følgebrev for rengjøringsjobber og en enkel trinnvis veiledning om hvordan du skriver det perfekte følgebrevet for rengjøring.
Bruk LiveCareers søknadsbrevbygger , så skriver søknaden din seg selv. Velg en profesjonell mal, svar på noen enkle spørsmål, og søknadsbyggeren genererer et profesjonelt søknadsbrev for deg med bare ett klikk.

Leter du etter en mal for et søknadsbrev til en annen stilling? Se gjennom disse veiledningene:
Hvis du ikke har funnet den rette, kan du sjekke den fullstendige listen over eksempler på følgebrev fra eksperter.
Erik Bailey
57 Grensevei
London
SW17 2ND
0777 777 7777
ebaily_lcuk@gmail.com
30. november 2020
Frank Bexley
Driftssjef
Newton Eiendomstjenester
64 Gillingham Lane
SW12 3FR
Kjære herr Bexley,
Som en pålitelig renholder med over 5 års erfaring med komplekse miljørengjøringsjobber, var jeg glad for å se stillingen som spesialisert rengjøringsmedarbeider. Jeg er dypt engasjert i arbeidet mitt som renholder og har en stolt kundetilfredshetshistorikk på 100 %. Jeg er sikker på at jeg har ferdighetene til å lykkes i denne rollen, inkludert å bruke en rekke spesialisert rengjøringsutstyr og -produkter, og besitte kunnskap om en rekke rengjøringsteknikker. Jeg vil gjerne bruke ferdighetene mine til å hjelpe Newton Property Services med å befeste sitt rykte som en av Sør-Londons beste leverandører av vedlikeholds- og rengjøringstjenester.
I min nåværende rolle hos Eden Environmental Services fokuserer jeg på sikker fjerning av farlig avfall. Dette inkluderer å utføre sensitiv og effektiv rengjøring av åsteder og grundig rengjøring for husholdningsavfallssamlere. Jeg gjennomfører også innledende vurderinger og tilbud, og bare i løpet av det siste året har effektiviteten i teamets arbeid bidratt til å generere 50 000 pund i inntekter gjennom personlige anbefalinger. Min evne til å utføre arbeid av høy kvalitet og yte vennlig service ble også nevnt i 10 offisielle komplimenter fra fornøyde kunder. Jeg er sikker på at min evne til å lære opp nye ansatte til å yte utmerket service samtidig som jeg opprettholder trygge arbeidsforhold også vil være en fordel for Newton Property Services.
Jeg er sikker på at min dokumenterte evne til å takle de mest utfordrende rengjøringsjobbene vil bidra til økt forretningsdrift og høy kundetilfredshet. Jeg er svært disiplinert og motivert til å fullføre oppgavene mine med fokus på detaljer. Jeg har også utmerkede ferdigheter innen tidsstyring og problemløsning.
Takk for tiden din, og gi meg beskjed om når vi kan avtale et tidspunkt for å diskutere rollen videre, og la meg forklare hvordan min omfattende erfaring kan hjelpe deg med å fortsette å levere det aller beste innen spesialrengjøring.
Med vennlig hilsen,
Erik Bailey
La oss nå se på hvordan du skriver et renere følgebrev som er polert til perfeksjon.
Det ryddigere følgebrevet ditt (eller kall det et søknadsbrev ) bør være like ryddig som arbeidet ditt. Søknader er tross alt et formelt forretningsdokument og må formuleres presist. Så fra starten av, her er hvordan du skal håndtere et følgebrev .
Skriv dine personlige opplysninger, inkludert e-postadresse og telefonnummer, justert til høyre. Sett deretter igjen et mellomrom og skriv datoen. Bytt tilbake til venstrejustering, sett igjen et nytt mellomrom og skriv kontaktinformasjonen til ansettelsesansvarlig.
Start deretter brevet med riktig hilsen. «Kjære [navn på ansettelsesansvarlig]» er best. Og hvis du ikke har navnet deres, bruk «Kjære ansettelsesansvarlig» i stedet for «Til den det måtte angå» eller «Kjære herr/fru». Det er mye varmere og mer personlig.
Erik Bailey
57 Grensevei
London
SW17 2ND
0777 777 7777
ebaily_lcuk@gmail.com
30. november 2020
Frank Bexley
Driftssjef
Newton Eiendomstjenester
64 Gillingham Lane
SW12 3FR
Kjære herr Bexley,
Du kan justere hvert søknadsbrev som opprettes i byggeren for å møte jobbkravene. Velg navnet på yrket ditt og selskapet du søker hos, så vil LiveCareers søknadsbrevbygger automatisk tilpasse innholdet for deg. Lag et søknadsbrev raskere enn du noen gang trodde var mulig, og søk på jobben på rekordtid.

Ansettelsesledere er en travel gjeng, og hvis du ikke fanger oppmerksomheten deres umiddelbart, vil de bare gå videre til neste kandidat. Så søknadsbrevet ditt må få deg til å skille deg ut ved å fremheve en imponerende profesjonell prestasjon og forklare hvordan ferdighetene dine kan hjelpe arbeidsgiveren med å nå sine mål. Hold denne delen til 40–80 ord lang.
Som en pålitelig renholder med over 5 års erfaring med komplekse miljørengjøringsjobber, var jeg glad for å se stillingen som spesialisert rengjøringsmedarbeider. Jeg er dypt engasjert i arbeidet mitt som renholder og har en stolt kundetilfredshetshistorikk på 100 %. Jeg er sikker på at jeg har ferdighetene til å lykkes i denne rollen, inkludert å bruke en rekke spesialisert rengjøringsutstyr og -produkter, og besitte kunnskap om en rekke rengjøringsteknikker. Jeg vil gjerne bruke ferdighetene mine til å hjelpe Newton Property Services med å befeste sitt rykte som en av Sør-Londons beste leverandører av vedlikeholds- og rengjøringstjenester.
Hva bør du inkludere i følgebrevet ditt? Velg to eller tre prestasjoner som skiller seg ut fra renholder-CV-en din, og som samsvarer med jobbkravene i annonsen. Det er 1,63 millioner mennesker som jobber i rengjørings- og hygienesektoren. Det er mye konkurranse, så det å legge til disse prestasjonene i følgebrevet ditt bidrar til å gi deg et forsprang.
Øk den effekten enda mer ved å legge til tall som viser nøyaktig hvor effektiv du er og hvilken effekt du vil ha. Det handler ikke bare om at du kan rengjøre, det handler om hvor godt du kan gjøre det. Denne delen av følgebrevet ditt bør være et sted mellom 120 og 200 ord lang.
I min nåværende rolle hos Eden Environmental Services fokuserer jeg på sikker fjerning av farlig avfall. Dette inkluderer å utføre sensitiv og effektiv rengjøring av åsteder og grundig rengjøring for husholdningsavfallssamlere. Jeg gjennomfører også innledende vurderinger og tilbud, og bare i løpet av det siste året har effektiviteten i teamets arbeid bidratt til å generere 50 000 pund i inntekter gjennom personlige anbefalinger. Min evne til å utføre arbeid av høy kvalitet og yte vennlig service ble også nevnt i 10 offisielle komplimenter fra fornøyde kunder. Jeg er sikker på at min evne til å lære opp nye ansatte til å yte utmerket service samtidig som jeg opprettholder trygge arbeidsforhold også vil være en fordel for Newton Property Services.
Du trenger ikke å lage noe innhold selv. LiveCareer-søknadsgeneratoren vil automatisk foreslå det beste innholdet til søknadsbrevet ditt med ferdige eksempler og eksperttips.

Det siste avsnittet i søknadsbrevet ditt om rengjøring må avsluttes sterkt og overbevise ansettelsesansvarlig om å ta søknaden din videre. Forklar hvordan din erfaring og dine ferdigheter kan være til fordel for arbeidsgiveren og bidra til å produsere resultater.
Be deretter, i en egen linje nedenfor, om å diskutere hvordan du kan bidra positivt til bedriften. Avslutt deretter med riktig formell avslutning. «Med vennlig hilsen» hvis du adresserte brevet til en navngitt person, og «Med vennlig hilsen» hvis det var adressert anonymt. Begrens avslutningen på følgebrevet til 60–80 ord.
Jeg er sikker på at min dokumenterte evne til å takle de mest utfordrende rengjøringsjobbene vil bidra til økt forretningsdrift og høy kundetilfredshet. Jeg er svært disiplinert og motivert til å fullføre oppgavene mine med fokus på detaljer. Jeg har også utmerkede ferdigheter innen tidsstyring og problemløsning.
Takk for tiden din, og gi meg beskjed om når vi kan avtale et tidspunkt for å diskutere rollen videre, og la meg forklare hvordan min omfattende erfaring kan hjelpe deg med å fortsette å levere det aller beste innen spesialrengjøring.
Med vennlig hilsen,
Erik Bailey
Ifølge data fra vår byggmester*:
*Dataene kommer fra en periode på de siste 12 månedene (september 2023–september 2024).
Ikke føl deg skremt av dette rådet hvis du prøver å skrive et følgebrev til rengjøring uten erfaring. Følg nøyaktig de samme rådene for layout og formatering. Og du bør også følge de samme rådene for å fremheve dine ferdigheter og erfaring. Men du har ingen erfaring, sier du. Hvordan er det mulig?
Nøkkelen er å fokusere på overførbare ferdigheter og erfaringer. Tenk på tidligere jobber, utdanning, livserfaring, frivillig arbeid osv. Ta deretter en titt på stillingsannonsen og noter deg erfaringen og ferdighetene som kreves.
Skriv deretter et søknadsbrev uten erfaring ved å bruke dine overførbare ferdigheter og erfaring til å selge deg selv som en ideell kandidat. Legg til litt entusiasme for jobben, litt kunnskap om selskapet, pluss vilje til å lære, så er du i gang.
Et følgebrev bør være like ryddig og pent som ditt beste rengjøringsarbeid. Dette er reglene du må følge for et perfekt følgebrevformat .
Strukturen i søknadsbrevet og CV-strukturen din bør samsvare – de er en del av samme dokument.
Bruk en enkel mal, og når det gjelder fonter, hold deg til det grunnleggende og unngå alt som er for fancy eller for lite. 10–12 punkt er best. Utprøvde klassikere som Times New Roman, Arial, Calibri og Garamond er alle trygge valg. De beste CV-fontene fungerer også for følgebrev.
En pen layout for et følgebrev bør alltid bruke hvit plass, mellomrommene mellom seksjoner og avsnitt. Det bidrar til å rette leserens blikk og gjør innholdet lettere å lese. En god måte å legge til hvit plass og dele opp den største tekstblokken på er å bruke punktlister for å fremheve profesjonelle prestasjoner i hovedavsnittet.
Ram inn innholdet ditt og maksimer hvit plass ytterligere ved å legge til 2,5 cm marger på hver side av siden i det renere følgebrevet ditt. Hvis du har skrevet et kort følgebrev, kan du utvide dette til 3,8 cm for bedre presentasjon.
De nøyaktige jobbkravene vil variere fra bedrift til bedrift. Du vil øke sjansene dine hvis du undersøker hver stillingsåpning og målretter søknadsbrevet ditt mot bedriftens krav.
Når du skriver et følgebrev fra bunnen av for hver jobbsøknad, blir du lagt merke til av ansettelsesansvarlige og har større sjanse til å bli sett på som den perfekte kandidaten. Å vise at du passer inn i kulturen og at du har tatt deg tid til å undersøke stillingen, er den beste måten å bli ansatt på.
Tenk på det slik: Markedet for rengjøringstjenester er verdsatt til rundt 5–6 milliarder pund. Det er stor forretning, så arbeidsgivere ønsker å ansette folk som kan gjøre jobben bra. Å skreddersy søknadsbrevet ditt er en av de beste måtene å bevise det på.
Vårt siste tips – lagre det renere søknadsbrevet ditt som en PDF med mindre stillingsannonsen sier noe annet. Det holder søknadsbrevet i perfekt stand , bevarer formateringen og sørger for at det er lesbart på alle enheter.
Et følgebrev alene er rett og slett ikke nok – du trenger også en CV som kan virke. Lag CVen din på få minutter. Bare følg veiviseren vår og fyll ut hver CV-seksjon med ferdiglaget innhold. Kom i gang ved å velge en profesjonell CV-mal .

Er det noe annet du lurer på om å skrive et følgebrev for rengjøringsjobber? Trenger du råd om hvordan du skriver et følgebrev for en rengjøringsperson uten erfaring? Bare spør i kommentarfeltet, så hjelper vi deg gjerne.
*Dataene ble samlet inn fra juli 2023 til juni 2024.
Redaksjonsteamet vårt har gjennomgått denne artikkelen for å sikre at den er i samsvar med LiveCareers redaksjonelle retningslinjer . Dette er for å sikre at våre ekspertråd og anbefalinger er konsistente på tvers av alle våre karriereveiledninger og i samsvar med gjeldende standarder og trender for CV- og søknadsskriving. Vi har tillit fra over 10 millioner jobbsøkere, og vi støtter dem på veien til å finne drømmejobben. Hver artikkel innledes med research og gransking for å sikre at innholdet vårt svarer til gjeldende markedstrender og etterspørsel.
Om forfatteren
LiveCareer-teamet har delt de beste rådene for å hjelpe deg med å fremme karrieren din. Eksperter fra redaksjonsteamet vårt har skrevet over hundre guider om hvordan du skriver den perfekte CV-en eller søknaden.
Vurder denne artikkelen
Cleaner cover letter example
Gjennomsnittlig:


Hvordan skriver man et følgebrev til kundeservice? Se bransjeledende eksempler på følgebrev til kundeservice, med eksperttips og forklaringer.

Hvordan skrive et følgebrev for en administrativ assistent? Lær hva du skal inkludere i et følgebrev for en administrativ assistent fra eksemplene våre.
Våre kunder ble ansatt av: